20 september vervolg - Reisverslag uit Gwangju, Zuid-Korea van Frans Marianne - WaarBenJij.nu 20 september vervolg - Reisverslag uit Gwangju, Zuid-Korea van Frans Marianne - WaarBenJij.nu

20 september vervolg

Blijf op de hoogte en volg Frans

21 September 2014 | Zuid-Korea, Gwangju

20 september - vervolg.
Onze wandeling in het Wolchunsan ( rijzende maan) park ontaardde in een 3 uur durende steile klim, cq afdaling. We hadden geluk dat we grotendeels in de schaduw liepen, anders was het erg heet geworden. Nu was het gewoon heet, en vermoeiend. We waren overigens in goed gezelschap, variërend van kleine kinderen met ouders, jeugd, stelletjes en oude van dagen, allemaal wilden ze de berg op. De ouden van dagen liepen in de modernste outfit, rugzak, pet, stokken, kompas, waterzakken, sjaals, onderarmbescherning, handschoenen, zelfs iemand met n paar pikhouwelen! Een paar mensen hadden walkietalkies bij zich, ik denk om hun groep te controleren, sommige groepen waren wel 30-40 man groot! En maar kwebbelen onderweg! Maar niet iedereen had t makkelijk, sommigen moesten toch ook elke tien meter uitrusten. Onderweg werden we n paar keer aangesproken en kregen we komkommer en zo, heel lief. Ons doel was de hangbrug behalen. Daar was n flinke picknick aan de gang en werden er druk foto's genomen. Met onze karige outfit en n paar kaakjes met water zullen we beslist opgevallen zijn, maar daar liet men verder niets van merken. Op de brug n paar selfies gemaakt maar uit voorzorg toch maar niet gepubliceerd-;)) De afdaling was wat makkelijker, evenwel ook druk en steil. Onderweg ff staan babbelen met n Amerikaan en Canadese, beide hier te werk. Later nog n gesprekje met n Koreaan die veel belangstelling voor vlinders had en zich verbaasde dat niemand de grote Fable kende, een groot frans insektenkundige. Toen we suggereerden dat meneer Fable misschien uitgesproken moest als Fabrie vond hij dat wel logisch en zou dat eens gaan opzoeken. We lieten ook nog even weten dat de koninginnepage in Nederland onze favoriet was, dan heeft hij morgen weer wat te doen-;). Beneden wachtte onze chauffeur en gebruikten bij n restaurantje de lunch, de spraakcomputer suggereerde nog n paar onsmakelijke gerechten, maar we namen genoegen met een rijst en groentenmix. Daarna door naar Boseong, n uurtje verderop. Deze plaats is bekend om de mooie theeplantages en mooie laan met bomen, taxus als ik me niet vergis. IJs met groene thee smaak kom je elders niet veel tegen, dus dat wilden we wel even proeven. Net zoals de groene thee, eigenlijk geen smaak -;)) vind ik. Dan nog maar n stukje wandelen over de plantage in de late middagzon, dat was lekker.
Een paar kilometer verderop was ons guesthouse, n beetje een verlaten boel maar met n erg vriendelijk lief en druk kwebbelend oud vrouwtje, dat erg haar best deed om alles uit te leggen. Vooral de bedverwarming was heel belangrijk! Maar dat is aan ons denk ik niet besteed bij 20 graden boven nul. Om 1930 uur zou ze kloppen en moesten we komen eten. Weer n koreaanse barbecue, vlees groenten aardappels en aubergines op een bakplaat mikken - het eten werd klaargemaakt door een kok- en roerbakken maar. Omdat de eetzaal ineens met vijftien man/vrouw vol zat was van de verlaten boel niets meer te merken gelukkig. De eigengestookte rijstwijn vloeide rijkelijk en er werd druk geproost en gekletst. Daarna thee drinken natuurlijk. Omdat de guesthouses op n heuvel stonden en misschien de bouwvergunning niet rond was gekomen, hadden ze maar een gang in de heuvel gegraven. Niet zo maar een, wel 50 meter diep en met meerdere zijgangen. Achterin deze gang stond een lage tafel met kussentjes en konden we ons weer opvouwen, het gaat nog steeds niet makkelijk! Na n paar kommetjes thee, n paar crackers en wat verhaaltjes her en der hielden we het tegen half tien voor gezien en zochten we het bed op. We hebben de hele nacht om te bedenken wat we morgen gaan doen. Ons programma laat namelijk zien dat we morgen freetime hebben, alleen hebben we geen flauw idee meer waarom we hier een vrije dag gepland hebben, de beroemde thee plantage hebben we namelijk al afgevinkt! Beste idee tot nu toe is om een spa op te zoeken en te relaxen, desnoods met n groene thee massage. Volgens n andere toerist moet je die dan wel in je 'natural state' ondergaan, oftewel je adam of eva kostuum. Helaas kan ik dan ook geen selfie maken -;))))