2022 Mayrhofen - Reisverslag uit Mayrhofen, Oostenrijk van Frans Marianne - WaarBenJij.nu 2022 Mayrhofen - Reisverslag uit Mayrhofen, Oostenrijk van Frans Marianne - WaarBenJij.nu

2022 Mayrhofen

Blijf op de hoogte en volg Frans

04 Oktober 2022 | Oostenrijk, Mayrhofen

Gezien de drukte op de aan-en afvoerwegen gisteren hebben we bedacht om vandaag op tijd te vertrekken. Maar we haasten ons niet hoor! Dus net na negenen gaat de slagboom voor ons open en kunnen we bijna 300 km gaan aftellen. Langs de rivier de Sarca, waar we gisteren langs gefietst hebben naar het noorden, met een lekker zonnetje rechts van ons. Het lijkt er op dat het vandaag niet druk is op de wegen, maar we rekenen ons te rijk zoals een uurtje of twee later blijkt. Bijna 20 km voor Innsbruck zegt de navigator dat het er erg druk is, met zeker een half tot uur vertraging. In het begin gaat het nog stapvoets, dan staat het stil. In ieder geval op de rechterbaan die volstaat met vrachtwagens. Verkeer op de linkerbaan gaat toch sneller en we zien steeds meer personenauto' s naar links opschuiven. Uiteindelijk doen wij dat ook en da's maar goed ook. Ik denk dat we bijna een kwartier lang langs stilstaande vrachtwagens rijden en dan met 40 km per uur! Plots schiet er toch een vrachtwagen uit de rij en gaat links voor ons rijden. Hij houdt ons verder niet echt op, maar ik vraag me af waarom hij de enige is van die honderden vrachtwagens rechts van ons? Het enige wat ik kan bedenken is dat er een soort code bij de vrachtwagenchauffeurs is dat iedereen zich in geval van fileleed rechts houdt en personenverkeer links laat doorrijden. En even plotseling schiet de chauffeur voor ons weer naar rechts, en gaat in en gaat mee stilstaan. Zou het zijn omdat hij net een minuutje van te voren van een chauffeur die buiten zijn cabine stond te wachten een dikke middelvinger kreeg!? Toch een ere-code gebroken?Daarna kunnen we doorrijden en van enige oorzaak van de vertraging is niets te bemerken. Wel is ons eerder een ambulance gepasseerd, maar bergingswerkzamheden of beschadigingen zien we niet. Zou het de lange steile helling zijn die voor een kruipgang van de vrachtwagens zorgt? Het doorrijden van ons duurt niet lang en weer vertraging. We overwegen een landelijke route maar die is op een gegeven moment nog langer dan de filetijd, dus dat idee verlaten we maar weer en zitten onze tijd uit. Na Innsbruck gaan we het Zillertal in, nog 50 km tot Mayrhofen. Groene alpenweiden, koeien, dorpjes en aan weerszijden de hoge Alpentoppen met in de verte besneeuwde toppen en we tuffen lekker verder. Een uurtje later dan gepland komen we op de camping aan. We mogen een plekje uitzoeken en hier is het veel en veel beter dan gisteren! Lekker ruim, goed zicht op de bergen en een goede plek in de zon in de namidddag. Dan snel de stoelen naar buiten! Ik ga voor een koud biertje, naar waar is dat flesje toch gebleven wat ik koel wilde zetten? Plots schiet het me te binnen, ik had het in het vriesvak gelegd! Aaaiii!!! Deurtje open en wat zie je dan? Groene glasscherven en gele bevroren prut inderdaad! Kapot gevroren, dat kan de koelkast dus toch wel goed! Het duurt even voordat we de prut eruit hebben. Enig gemors kunnen we helaas niet voorkomen, dus al snel is er in de camper een duidelijke bierlucht te ruiken. Ik deeenk dat Peter er niet zo'n bezwaar tegen heeft :-)). Ik moet het doen met een koud watertje en vlierbessensap, vooruutdanmaar....ook dat werkt een kleine siesta in de hand. Met de brute melding van Marianne dat de VVV om 18 uur sluit, moet ik #$%^& toch even in de turbostand! Gelukkig is de VVV niet ver. Het VVV is gevestigd in een congresgebouw en ik loop de eerste de beste open deur binnen, zijn ze toch voor nietwaar? Marianne roept nog iets, maar het geluid komt uit oost indie en bereikt me niet. Jonge en oude mannen staan me met badges om hun nek vragend op te wachten, zijn het pionnen of lopers? Welke zet moet ik doen? Ben ik wel aan zet? Ze kunnen van alles zijn, want ik lees nu pas dat hier het Europees Schaakfestival plaats vindt. Ik sta na drie zetten dus meteen schaakmat, want ik kan niet verder en ook niet omlopen naar de VVV balie die wel via de andere deur bereikbaar was. Ik voel me een volleerd onderkruipsel als ik onder het lint doorduik en voor de neus van de verraste VVV Juf omhoog kom. De deur uitlopen en via de andere deur weer naar binnen was m'n eer te na ;-). VVVJuf is al snel bekomen van de skrik en beantwoordt uitgebreid onze vragen over e-bikes, gewoon fietsen en wandelen, de kortingspas en het Bauernherbst - feest. Dat plaatselijke dorps-evenement (Bier-Brat, Muzik und Merchandise) vindt vrijdag plaats en het is maar de vraag of we er dan nog zijn. Alhoewel, het is nog goed weer dan, zeggen de voorspellingen, dus wie weet? Morgen kunnen we in ieder geval een van de doelen van onze vakantie afstrepen, dat is een e-bike tour over en langs de pistes die we anders alleen maar van de ski-vakantie kennen. Onze winter-skigids Stocky is per 1 oktober opgehouden met gegidste e-bikes tours in de zomertijd, maaaaaaar.....hij heeft denk ik een zwak voor Marianneke, want hij appt dat hij 2 e-bikes voor ons geregeld heeft en dat hij met ons mee gaat. Das wel heeeeel aardig van hem!! zijn plan is om naar het Speicher Stillup meer te fietsen, ca 10 km verderop. Een stijging van ca 500 meter, oei! als dat maar te doen is voor ons! We bereiden ons gedegen voor met een flinke Schnitzel, friet en frisse salade bij het Berg&Tal restaurant. Marianne weet later op de avond nog de camping-wasmachine zonder de benodigde muntjes aan het werken te krijgen. Zou hier ook een Elektra spook zijn? Je hoort ons nu niet mopperen hoor ;-)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 14 Mei 2011
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 159107

Voorgaande reizen:

06 April 2024 - 15 April 2024

Wandelvakantie Lissabon en omstreken

13 November 2023 - 25 November 2023

Jordanie

02 September 2023 - 10 September 2023

Nóg anders dan anders vakantie!

28 April 2023 - 05 Mei 2023

Frankrijk, Bretagne

18 September 2022 - 14 Oktober 2022

De Elzas, Alpen en Dolomieten

15 April 2022 - 18 April 2022

Praag

19 September 2021 - 14 Oktober 2021

Noord en Oost Duitsland

04 Oktober 2020 - 10 Oktober 2020

Nederland

07 Juni 2020 - 20 Juni 2020

Nederland

13 September 2019 - 08 Oktober 2019

Iran

23 Juni 2019 - 29 Juni 2019

Ierland

03 September 2018 - 26 September 2018

Georgie

10 September 2017 - 04 Oktober 2017

Rondreis Zuid-west USA

27 Mei 2017 - 04 Juni 2017

Italie - Franciscus van Assisie achterna

04 Oktober 2016 - 27 Oktober 2016

China rondreis 2016

03 Juni 2016 - 11 Juni 2016

Rondreis Schotland

01 Oktober 2015 - 04 Oktober 2015

Berlijn

12 Juni 2015 - 01 Juli 2015

Rondreis IJsland 2015

14 September 2014 - 07 Oktober 2014

Zuid Korea

23 Mei 2014 - 29 Mei 2014

IJsland

16 September 2013 - 10 Oktober 2013

Argentinie - Bolivia

15 September 2012 - 10 Oktober 2012

Japan

07 Oktober 2011 - 14 Oktober 2011

Portugal - Coimbra

26 Mei 2011 - 19 Juni 2011

West China

Landen bezocht: